Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: egozentric
Категория: Изкуство
Прочетен: 172173
Постинги: 138
Коментари: 34
Гласове: 68
Постинг
09.07.2017 08:48 - Кева Апостолова. "Ще запомня как не умирах"
Автор: egozentric Категория: Изкуство   
Прочетен: 5015 Коментари: 1 Гласове:
-12

Последна промяна: 10.07.2017 00:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
        image                 

               Ще запомня как не умирах.

Ще запомня как

водите се движеха

от собствено електричество.

Ще запомня как

само в празнота се ражда новото

и веднага иска настъпление.

Ще запомня как

дъбът още ме смята за свое дете

и ми разрешава да заспивам

вътре в сянката му.

Ще запомня как

полът в тялото

и античната ми усмивка

на пропаднало момиче

ме правеха отделно щастлива.

Ще запомня как

нямах желание да съдя мъжете

за сексуален тормоз.

Ще запомня как

дойде новата болест

„надпревара в разсъбличанията“

и момичетата бързо остаряваха

край младите си дати.

Ще запомня как

дойдоха книгите с псувните

в катастрофиралия напредък,

набоден от човешки кости.

Ще запомня как

войните, мамка им,

с всепоглъщащите епизоди

напълниха приюта за луди животни.

Ще запомня как

войната, мамка ѝ,

този екстаз на закърнели криле.

Ще запомня как

отеква новата секунда в старата.

Ще запомня как

Луната – бяла мишка, избягала от лаборатория,

ме обичаше езотерично,

за да възниквам избистрена

в небосвода зад мъжки ревери.

Ще запомня как

смущаващата генетична близост

с растенията и животните

приемах като заговор

и рухвах като грохнал стар камък

в основата на нова къща.

Ще запомня как

сексуалното напрежение

в небостъргачите и хотелите

се вмъкваше през порите ми

и гърмеше по вътрешностите ми

като по дивеч.

Ще запомня как

увлечението по живота,

сковаването от предразсъдъците

и ужасът от предопределението

разобличаваха двусмислено

температурите на пола ми.

Ще запомня как

прострените да съхнат анцузи

на гениални учени се лутат из балконите

и търсят място да скочат.

Ще запомня как

бях едновременно жива и мъртва

из живота на другите.

Ще запомня как

думите се оттегляха

и влизаха в книги за спасение.

Ще запомня как

това, което не знаех за себе си

ме преследваше и питаше

„добре ли си“.

Ще запомня как

това, което знаех за себе си

ме оправдаваше и шепнеше

„вода с една молекула“.

Ще запомня как

спазъм в слънчевия сплит изкрещя:

„гениално е само обитаемото тяло“.

Ще запомня как

годините се срутваха

без експлозии.

Ще запомня как

организацията на края се раздвижи.

Ще запомня как

светът изскърца,

идва генетичният елит

с тираничната симетрия.

 

 

(Блажени Августин е автор на идеята за предопределени­ето, а не Бог. Поддръжници са му Тома Аквински, Лутер, Калвин, Янсен.)

 

Откъс от поетичен цикъл „Евангелие на Кева” из книгата „Не пишете повече, аз написах всичко”от К. Апостолова, изд. „Проф. П. Венедиков”, София, 2014

 image




Гласувай:
6


Вълнообразно


1. saankia - поздрави,помните ли ме, запознахме се ..спонтанно
09.07.2017 08:55
Ще запомня как
само в празнота се ражда новото
и веднага иска настъпление.„

всеки ден откривам по едно малко Чудо..
благодаря ви за това Откровение.
Джули Невърленд /фб
цитирай
Търсене

Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930